اسماعیل اسدی‌دارستانی

شور کوروش کبیر و منشور حقوق بشر جهانی و منشور محیط زیست و منابع طبیعی

ناشر: پیام سبحان

پدیدآورنده: اسماعیل اسدی‌دارستانی

سال چاپ: 1390

نوبت چاپ: 1

سرگذشت تالشان: تالشان جنوبی (غرب گیلان) ایران: آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن

سرگذشت تالشان: تالشان جنوبی (غرب گیلان) ایران: آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن

ناشر: بلور

پدیدآورنده: اسماعیل اسدی‌دارستانی

سال چاپ: 1389

نوبت چاپ: 1

داستانهای آسمانی ایران

داستانهای آسمانی ایران

ناشر: بلور

پدیدآورنده: اسماعیل اسدی‌دارستانی

سال چاپ: 1388

نوبت چاپ: 1

تا زنده‌ام بسیجی‌ام

تا زنده‌ام بسیجی‌ام

ناشر: کتیبه گیل

پدیدآورنده: اسماعیل اسدی‌دارستانی

سال چاپ: 1386

نوبت چاپ: 1

رد صلاحيت اسماعيل اسدي دارستاني فعال حقوق بشر و وبلاگ نويس / دلنوشته

رد صلاحيت اسماعيل اسدي دارستاني فعال حقوق بشر و وبلاگ نويس / دلنوشته

جريان رد صلاحيت اسماعيل اسدي دارستاني /دلنوشته اسماعيل اسدي دارستاني /

خيلي بلاها سرم آوردند بعضي ها از جمله يك مسئول سياسي اهل روستا و يك نفر و نصفي از همكاران شورا و بعضي مسئولان خواستند برايم پروند كلفت درست كنند.. اما الحمدالله همه حل شد .... و مي شود ما فرزندان ان5قلاب و امام را امام زمان ياري مي كند .... پرونده جعلي خودفروشي با لطف و عنايت امام زمان و سربازان گمنان اقا اما زمان در ناجا پا كشد و الحمدالله چنين سابقه جعلي در تشخيص هويت ناجا نيست و اين يك دسيسه سياسي بود ... در خصوص اقدام عليه امنيت ملي و تبليغ بر عليه نظام جمهوري اسلامي ايران بنده در شبعه سوم انقلاب تهران محاكمه و با راي قطعي تبريه شده بود امروز حكم قطعي تبريه را به دادستاني دادم و مطابق قاون گواهي عدم سو پيشينه من صادر شد ..متاسفانه آفايون براي سنگ اندازي تماسهاي با دادگستري گرفته بودند كه عدم سو پيشنه براي من صادر نشود با توجه به استقلال قوه قوقضاييه ..دادگستري و دادستان قانونمندي آستارا .................. و با رويت حكم قطعي تبريه بنده گواهي عدم سو پيشنه مرا صادر نمود و براي بنده جاي بس تاسف است از يك مسئول از لوندويل يك نفر را براي تعقيقب من گذاشته بود كه نتيجه را فورا گزارش دهد و دو نفر از سوي يك مسئول دولتي سياسي آستارا گذاشته بودند كه فقط ثانيه به ثانيه كار هاي مرا گزار مي كردند وووووتيرشان به هدف نخورد و نمي دانستند امام زمان پشتبان فرزندان انقلاب و امام است ... اين نا اهلان و نا محرمان بدانيد زمانيكه خردسالي بيش نبودم پدر و بردارانم و عموهايم در جبهه داوطلب بودند... هان شما كه الان مسئول شديد، با اينكه بالاي 16 سال سن داشتيد به جبهه نرفتيد و اي آقاي كه همكار من در روستا هستي آنزمان شما با اينكه سنتان مي رسيد قايم شديد و به جبهه نرفتيد و انقلاب را تخريب كرديد و حالا همگي انقلابي و بسيجي شديد و بدانيد اي يزيدان و ابوجهل ها و اي طليعه و زبير ها ي زمان درست است شما پول و قدرت داريد اما ..ما فرزندان انقلاب ...خدا و امام زمان را داريم ..پس ايستاده ايم هر تهمت و پرونده اي دلتان مي خواهد برايمان درست كنيد ... اي مسئولي كه خودت مي داني من چند سال پيش عزلت را گرفتم بخاطر تخلفات ..دست به دامن دوستان من و نماينده اسبق شديد وگرنه يك كارمند ساده يا بازنشسته استانداري نبودي و اي مسئولي كه صلاحيت نداشتي و بالاي دوسال دلق پوش شما را بعنوان فرماندار و معاون فرماندار آستارا و ريس .... معرفي و صلاحيت نگرفتي حق شما بيش آن نبود ..آمديد پيش من قرآن قسم خورديد به راه راست هدايت مي شويد و خدا را در نظر مي گيرد ... و اي مسئولي كه مرا بي دين و بي قران و كافر ناميديد پي گير رد صلاحيت من بوديد و عضو هيات اجراي انتخابات شهرستان بوديدي .. بدان خدا با فرزندان انقلاب است نه تازه به دوران رسيد ها ... چرا بد قولي كرديد و اي فردي كه در روستاي من زندگي مي كنيد مگر بخدا و قران و روز قيامت اعتقاد نداريد چندبار خدا و قرآن را قسم خورديد مگر دنيا ارزش اين قدر پستي را دارد .. ننگ بر شما .. بدانيد خدا ناظركارهاي ماست .. توضيح اينكه خيلي فكر مي كنند شايد منظور من از هم محلي حاجي ...........است بخدا بنده بوي اعتماد كامل دارم در حق من برادري را تمام كرد من منظورم افرادي ديگر است خودشان مي دانند و مطمن باشند تير انتقام خدا و امام زمان بر سر اين نا ااهلان و نامحرمان در آينده نزديك فرود خواهد آمد.... خدا با ماست .......خدا با فرزندان انقلاب است ... خدايا خديا تا انقلاب مهدي از نهضت خميني محافظت بفرما .. آمين ..

اسماعيل اسدي دارستاني كانديدا شوراي اسلامي سيبلي ..رد صلاحيت نيمه نهايي شورا
كشاورزی می گفت:

آیا این سگ خود كشی می كند؟

کشاورزی سگ پیری وفادار داشت که شبانروز سگ از مزرعه و حياط وي مراقبت مي كرد و اگر كسي مي خواست از انبار دزدي كند يا وارد حريم شود فورا سر و صدا مي كرد ... همسر كشاوز با فردي رابطه داشت و زماني كه كشاورز براي بازرسي از مزرعه مي رفت .. دوست همسر كشاورز از طريق همسر كشاورز با خبر مي شد ... سگ وفادار كه از رابطه اين دو با خبر بود سر و سدا مي كرد و مانع ورود مرد ناهل بخانه نمي شد و طوري مي شد كه كشاورز سر و صدا مي كرد كه كشاورز به خانه يمي امد وقتي مرد متجاوز فرار مي كرد مرد فكر مي كرد دزد بوده ..

زن كشاوز كه از آگاهسازي و اطلاع رساني سگ خانه ناراحت بود یک روز كه سگ
اتفاقی به درون یک چاه نگاه مي كرد زن كشاورز يك دفعه سگ را هل داد به سگ نگون بخت به ته چاه افتاد اما نمرد..
کشاورز هر چه سعی کرد نتوانست سگ را از درون چاه بیرون بیاورد.
برای اینکه حیوان دست و پاه شكسته بیچاره زیاد زجر نکشد،

کشاورز و مردم روستا تصمیم گرفتند چاه را با خاک پر کنند تا سگ زودتر بمیرد و زیاد زجر نکشد.
مردم با سطل روی سرسگ هر بار خاک می ریختند اما سگ هر بار خاکهای روی بدنش را می تکاند وزیر پایش میریخت و وقتی خاک زیر پایش بالا می آمد سعی می کرد روی خاک ها بایستد. روستایی ها همینطور به زنده به گور کردن سگ بیچاره ادامه دادند و سگ هم همینطور به بالا آمدن ادامه داد تا اینکه به لبه چاه رسید و بیرون آمد.!!!؟؟؟

كدا خدا محل بخاطر همين نجات سگ را به فال نيك گرفت و تصميم گرفت ... يكي از ساختمانهاي كدا خدا را به سگ بدهد و مقام حفاظت از روستا و ريس سگهاي منطقه را به سگ بدهد و بخواست خدا دوست همسر كشاورز كه از روستاي ديگر مي امد ديگر جرات آمدن به روستا را نداشت و زن كشاورز كوچك ترين تخلفي نمي توانست بكند...

يك روز شاه عباس كه از روستا مي گذشت .. وقتي ديد سگي در روستا خانه دارد تعجب كرد و وقتي موضوع نجات سگ و مقام سگ را فهميد .. سگ را به پايتخت برد و ريس سگان دربار و ريس حفاظت از كاخ منصوب كرد بقيه اش را بعدا مي نويسم ... اگر خدا بخواهد به يك سگ هم مقام مي دهد چه رسد به اشرف مخلوقات انسان..

**نکته:**مشکلات، مانند تلی از خاک بر سر ما می ریزند و ما همواره دو انتخاب داریم:*

*اول: اینکه اجازه بدهیم مشکلات ما را زنده به گور کنند.*

یـــــــــــــــا ............

*دوم: اینکه از مشکلات سکویی بسازیم برای صعود

توصيه وپشنهاد داخل اين داستان : اينكه از اطلاع رساني و حقيقت گويي و افشاي تخلفات و خرابكاري نا اهلان و نامحرمان نترسيد و اين خداست كه مردن يا زنده ماندن شما را مشخص مي كند اگر خدا بخواهد بدست دشمنان به شما عزت و مقام مي دهد.

تا حدودي رد صلاحيت من و درست شدنش همانند جريان سگ عزيز شد .. دشمنان خواستند مرا با خاك بكشند اما به من جان و. آبروي دوباره دادند. بيبن اي نا اهل و نامحرم ./امام زمان و خدا با دست خود شما بمن جان سياسي و ابروي صد چندان داد.. ننگ بر شما زبير و طلعه زما ن ننگ بر شما اي ابوموسي شعري و امرعاص ها آستارا و منطقه ... من مي مانم و ايستاد ه ام به كوري .. انشالله خداوند از طريق تير غيب تكليف شما چند نفر را همانند طللعه و زبير و ابوموسي اشعري و امر عاص خواهد رسيد..آيا خدا بعضي چيزها را سرتان آورد بخاطر دست به دامن شدن من بخدا و امام زمان بس نبود و عبرت نمي گيرد ...خدا مرا خيلي دوست دارد اگر اينبار نفرين كنم مطمن باش در اي دنيا نيستيد در وسط جهنم هستيد..اما خداوند بخشنده و مهربان است و چون من بنده برگزيده خدا هستم و اشرف مخلوقات تحمل مي كنم بخاط خدا و امام زمان و شهدا و ج ا ا .. خدا شما را راهنمايي كند...

اسماعیل اسدی دارستانی

آقاي استاد اسدي دارستاني از چهر هاي ماندگار و فعالان محيط زيست و حقوق بشر است كه بارها زنداني شده است و تعهديد به مرگ واقعا جاي تعجب است چرا حذ

جمعيت مدافعان حقوق بشر و محيط زيست جهاني

اسماعيل اسدي دارستاني چهر ماندگار ايران

استاد اسماعیل اسدی دارستانی متولد 1353 از مشاهیر وچهرهای ماندگار کشور-موسس جمعيت مدافعان حقوق بشر و محيط زيست جهاني /حزب نوين ايران 1376

مبارزه سیاسی و مدنی برای تعغییرات عمده در نظام و قانون اساسی جمهوری اسلامی مب اشد و اولیت بار به رهبر ایران در سال 1376 نامه رسمی نوشت خواست اصلاحات در قانون اساسی به میل مرد زمان و بیرون راندن افرادی که از اول انقلاب منصب و مسولیات دارنند یا کارمند هستند جایگزین انها با نیروهای جدید.. ادغام ارتش و سپاه و عدم دخالت نیروها مسلح در اقتصاد و سیاست و انتخابات و بیشتر مد نظر ایشان انتخاب خبرگان رهبری از جووانان حقوقدان و حذف شورای نگبهان و تاسیس ساز مانئمستقل انتخابات که با انتخابات دمشخص شوند با معرفی رهیر و سران قوه به مجلس با رای مجلس

بخاطر

و دیگر پشنهادات

نوشتار در نشریات و دا نوشته و سایت و فضای مجازی تاکنون سه سال و چهارماه به زندان محکوم شده است

استاد گرانقدر اسماعیل اسدی دارستانی بازنشسته ارتش . فعال حقوق بشر و محیط زیست و نظریه پرداز و.پنج کتاب ایشان تاکنون چاپ شده است و امسال کتاب بررسی حقوق بشر و محیط زیست ایشان به چاپ رسید. روزنامه نگار سردبیر خبر گزاری حقوق بشر و محیط زیست جهانی و عضو شورای اسلامی سیبلی وبلاگ نویس بین المللی . 4 كتاب ايشان در حال چاپ است .


متولد 1353 آستارا متاهل و دارای یک فرزند نویسنده و محقق و روزنامه نگار ملی ،بازنشسته ارتش ،عضو خانواده شاهد انقلاب ،و.پنج کتاب ایشان تاکنون چاپ شده است و امسال کتاب بررسی حقوق بشر و محیط زیست ایشان به چاپ رسید قبلا کتابهای 1- خدمت و مدیریت نظامی وظیفه ارتش از دیدگاه اسلام 2-تا زنده ام بسیجی ام 3- داستانهای آسمانی 4- سر گذشت تالشان 5- بررسی تاریخ حقوق بشر و محیط زیست به چاپ رسیده است و نگارش و چتاپ نویسنده : 1- حکایتها و مثالها 2- مشاهیر و چهر های ماندگار ایران و جهان 3- نبرد من 4- تکرار تاریخ 5- بررسی محیط زیت و منابع طبیعی 6-حکومت ای ایران و چند رمان از جمله ه سرودهای بنام اسماعیل بابا که بعداز تمام و ویرایش به چاپ خواهد رسید. نامبرده تاكنون بعلت فعاليت حقوق بشر دستگير شكنجه و ضرب و شتم شده است ..تير ماه 1381 به اتهام اقدام عليه امنيت ملي توسط دادگاه انقلاب به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و تبليغ عليه جمهوري اسلامي ايران بازداشت و بعداز يكماه شكنجه و دستگيري بعلت بيماري تبريه شدو بارها تاكنون دستگير و زنداني شده است و هر سال چند رزو دستگير يا ربوده مي شود .آخرين بار اسفندماه 1390 دو هفته به همراه همسرش بازداشت و بازجويي آزاد گرديد و قبل از آن در اسفندماه سه بار ربوده و شنكجه شد تا حد مرگ هيچ سازماني مسئوليت بازداشت و شنكجه ايشان را برعهده نگرفت و 14 اسفند با مصوبه شوراي تامين دستگير و شنكجه و پرونده اش مفتوح است براي ايشان تاكنون دهها پرونده جعلي و ساختگي تشكيل شده است و امنيت جاني و روحي و شغلي ندارد و بارها از ايشان خواسته شده پناهنده شود وي اعلام نموده من ايراني هستم تا ا×رين نفس به مبارزه حقوق بشري و محيط زيستي خود ادمه مي هم تا اصلاحات واقعي در قانون اساسي و ايشان اولين ايراني بعداز انقلاب اسست كه درخواست رسمي فدرالي اداره كردن كشور با حفظ جمهوري اسلامي به رهبر و ريس جمهور و مسئولين اعلام نمود و پي گيريي جمهوري اسلامي فدارل ايرا است ومنقد نظام جمهوري سالامي ايران است و تا برقراري جمهوري فدارل اسلامي ايران و حقوق بشر واقعي به مبارزه فرهنگي ادمه مي دهد و موسس حزب نوين ايران و جمعيت مدافعان حقوق بشر گيلان است ودر سطح جهاني چهره فعال شناخته شده فعال حقوق بشر و محيط زيستي مي باشد

پنجمین كتاب اسماعیل اسدی دارستانی بنام بررسی تاریخ حقوق بشر و محیط زیست مورد استقبال سازمان های بینالمللی قرار گرفته است کتاب › اسماعیل اسدی دارستانی 1. داستانهای آسمانی ایران

داستانهای آسمانی ایران پدیدآورنده: اسماعیل اسدی دارستانی ناشر: انتشارات بلور - 06 تیر، 1388 قیمت پشت جلد: 18000 ریال

در حال حاضر این کتاب در سایت عرضه نشده است. 2. سرگذشت تالشان: تالشان جنوبی (غرب گیلان) ایران: آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن

سرگذشت تالشان: تالشان جنوبی (غرب گیلان) ایران: آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن پدیدآورنده: اسماعیل اسدی دارستانی ناشر: انتشارات بلور - 1 قیمت پشت جلد: 33000 ریال

در حال حاضر این کتاب در سایت عرضه نشده است. 3. بررسی تاریخ حقوق بشر و محیط زیست: همراه با منشور کوروش کبیر و منشور حقوق بشر جهانی و منشور محیط زیست و منابع طبیعی

بررسی تاریخ حقوق بشر و محیط زیست: همراه با منشور کوروش کبیر و منشور حقوق بشر جهانی و منشور محیط زیست و منابع طبیعی پدیدآورنده: اسماعیل اسدی دارستانی ناشر: پیام سبحان - 20 اسفند، 1390 قیمت پشت جلد: 95000 ریال

و شسمین کتاب تاریخ دوانها شیعه در ایران و هفت مین کتاب نبرد مقدس خاطرات جبهه و جنگ اسماعیل مهدی و ساسان و و حاج اسدالله

در حال انتشار و 5 کتاب دیگر این نویسنده در حال تحویل به انتشاراتی است

اولين وبلاگ نويس ايراني و سايتهاي معروف حقوق بشري

اسماعیل اسدی دارستانی

اسماعیل اسدی دارستانی

اسماعیل اسدی دارستانی متولد ۷/۵/۱۳۵۳ صادره : آستارا شماره شناشنامه : ۲۸۱ نام پدر اسد الله متاهل و دارای یک فرزند درجه دار بازنشسته ارتش /شماره ملی :۲۶۱۹۳۵۸۴۸۵

آدرس : آستارا - سیبلی - کوچه بوستان جنوبی - منزل شخصی

اسماعيل اسدي دارستاني مستند ساز ، مدير مسئول و موسس روزناسماعیل اسدی دارستانی نویسنده و محقق و رزونامه نگار و فعال حقوق بشر و محیط زیست وبلاگ نویس جهانی ودرجه دار بازنشسته ارتش وچهر ه سیاسی

امه هاي الكترونيكي استارا نيوزastaranews.com /astaranews1.ir و ايران نيوز irannews1.com روزنامه هاي شناخته شده بين المللي از سال 1377 خبري و تفسير خبر و تحليلي و حقوق بشر و محيط زيستي

زندگینامه اسماعیل اسدی دارستانی فعال حقوق بشر و محیط زیست

ادامه نوشته

اسماعیل اسدی دارستانی توسط هیات نظارت  استان گیلان  تایید صلاحیت شد.

اسماعیل اسدی دارستانی توسط هیات نظارت استان گیلان تایید صلاحیت شد.

جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ اللباطِلُ اِنََّ الباطِلَ کانَ زَهُوقاً ...... حق آمد و باطل نابود گشت، حقّا كه باطل همواره نابود شدنى است (سوره اسراء - آیه 81)

سوابق اسماعیل اسدی دارستانی

اسماعیل اسدی دارستانی: متولد 1353 در شهرستان آستارا است. متاهل و دارای یک فرزند است. نویسنده و محقق/ روزنامه نگار ملی/ درجه دار بازنشسته ارتش// مستند ساز/ از فعالان حقوق بشر و محیط زیست کشور/ عضو فعلی شورای روستای سیبلی- مسولیت در شورا اسلامی سیبلی /برادر جانباز/ فرزند شهید جانباز

****************************

کتاب های چاب شده اسماعیل اسدی دارستانی

1-خدمت و مدیریت نظامی از دیدگاه اسلام

2-تا زنده ام بسیجی ام

3-داستانهای آسمانی ایران و تاریخ دولتهای شیعه در ایران

4-سرگذشت تالشان

5-بررسی تاریخ حقوق بشر و محیط زیست

هر آمدنی رفتنی دارد و هر انتصابی دارای عزلی. خوشا به حال آنکه در طاعت خالق و در خدمت مخلق باشد...نه زندگی آنقدر شیرین نه مرگ انقدر ترسناک است که انسان بخاطر آن شرف خود را بفروشد.

-------------------------------------------------------

****از مسئولان هیات نظارت و نمایندگان مجلس كه مرا یاری نمودند بخصوص رییس و اعضای هیات نظارت گیلان حاج آقایان 1- كوچكی نژاد 2- رهبری املشی3- ایرج ندیمی و دیگر نمایندگان و مسئولانی كه نگذشتند حق وآبروی من (فرزند انقلاب )پایمال شود...

متشکرم اجركم عندالله

پیروزی آن نیست که هرگز زمین نخوری

آن است که بعد از هر زمین خوردن

دوباره برخیزی

کتابها اسماعیل اسدی دارستانی  ناراضی جمهوری اسلامی

1. بررسی تاریخ حقوق بشر و محیط زیست: همراه با منشور کوروش کبیر و منشور حقوق بشر جهانی و منشور محیط زیست و منابع طبیعی

بررسی تاریخ حقوق بشر و محیط زیست: همراه با منشور کوروش کبیر و منشور حقوق بشر جهانی و منشور محیط زیست و منابع طبیعی

اسماعیل اسدی دارستانی

ناشر: پیام سبحان - 20 اسفند 1390

95000 ریال

20%

صفر به یک (از مجموعه کتاب های خلاصه)

صفر به یک (از مجموعه کتاب های خلاصه)

پیتر تیل، موسسه ترجمیک (مترجم)

ناشر: آدینه - 1399

160000 ریال 128000 ریال

2. سرگذشت تالشان: تالشان جنوبی (غرب گیلان) ایران: آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن

سرگذشت تالشان: تالشان جنوبی (غرب گیلان) ایران: آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن

اسماعیل اسدی دارستانی

ناشر: انتشارات بلور - 1389

33000 ریال

3. داستانهای آسمانی ایران

داستانهای آسمانی ایران

اسماعیل اسدی دارستانی

ناشر: انتشارات بلور - 6 تیر 1388

18000 ریال

نمایش 1 - 3 از 3 مورد

کتابهای اسماعیل اسدی دارستانی استاد نویسنده ومحقق و افسر بازنشسته ارتش و بسییجی حنگ

هفت کتاب اسماعیل اسدی دارستانی بصورت الکتذونیکی و انترنتی منتشر شد و مورد استقبال هموطنان داخل و خارج قرار گذفت

اسماعیل اسدی دارستانی درجه دار بازنشسته ارتش و فرزندجانباز شهید و و برادر بسیجی هشت سال دفاع مقدس و مستند ساز

و خبرنگار و همه جهانیان آزاد هستند از متن کتابها من بدون اجازه استفاد

1- نبرد مقدس فرزندان روح الله خاطرات واقعی نویسنده و دو برادر و پدر جانباز شهیدش و خطرات استخدام مجروحیت در ارتش و بازنشستگی

http://khabaresmail.ir/post/987

2- تاریج ذولتها شیعه کتاب تخصصی و جامع

http://khabaresmail.ir/post/986

3-د خدمت و مدیریت و وظیفه کلی ارتش از دیدگاه کلام الله و اسلام

http://khabaresmail.ir/post/993

4- تا زنده اه بسیجی ام ( خاطران دو برادر کودک در جببه )

http://khabaresmail.blogfa.com/post/989

5- بر رسی تاریخ حقوق یش رو محیط زیست همراه منشور کورش کبیر و سازمان مپلل و تحلیل

http://khabaresmail.ir/post/990

6- سرگذشتت تالشان کهن و تالش امرذوز این کتاب بنابر محققان تالشان کم نظیز است

http://khabaresmail.ir/post/992

7- داستان های آسمانی ایرانی

http://khabaresmail.ir/post/988

کتابهی دیگزر در حا نگارش است ا ز جمله شعر و رمان ساسی و نبرد تن به تن و بسوی ازادی

شماره همراه اسماعیل دارستانی

مدافعان حقوق بشر در ایران چه ویژگی هایی دارند؟ وضعیت مدافعان حقوق بشر در ایران چگونه است؟ آیا دفاع

اعلامیه جهانی حقوق بشر» را به عنوان یک استانده ی مشترک و دستاورد تمامی ملل و ممالک اعلان میکند تا هر انسان و هر عضو جامعه با به خاطرسپاری این «اعلامیه»، به جد در راه تعلیم و آموزش آن در جهت ارتقای حرمت برای چنین حقوق و آزادیهایی بکوشد و برای اقدامهای پیشبرنده در سطح ملی و بین المللی تلاش کند تا [همواره] بازشناسی مؤثر و دیدهبانی جهانی [این حقوق ] را چه در میان مردمان «ممالک عضو» و چه در میان مردمان قلمروهای تحت فرمان آنها [تحصیل و] تأمین نماید.

• ماده ی 1

تمام ابنای بشر آزاد زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند. عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر برادرانه رفتار کنند.

• ماده ی ۲

همه انسانها بی هیچ تمایزی از هر سان که باشند، اعم از نژاد، رنگ، جنسیت، زبان، مذهب، عقاید سیاسی یا هر عقیده ی دیگری، خاستگاه اجتماعی و ملی، [وضعیت] دارایی، [محل] تولد یا در هر جایگاهی که باشند، سزاوار تمامی حقوق و آزادیهای مصرح در این «اعلامیه»اند. به علاوه، میان انسانها بر اساس جایگاه سیاسی، قلمروقضایی و وضعیت بین المللی مملکت یا سرزمینی که فرد به آن متعلق است، فارغ از اینکه سرزمین وی مستقل، تحت قیمومت، غیرخودمختار یا تحت هرگونه محدودیت در حق حاکمیت خود باشد، هیچ تمایزی وجود ندارد.

• ماده ی ۳

هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.

• ماده ی ۴

هیچ احدی نباید در بردگی یا بندگی نگاه داشته شود: بردگی و داد و ستد بردگان از هر نوع و به هر شکلی باید باز داشته شده و ممنوع شود.

• ماده ی ۵

هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.

• ماده ی ۶

هر انسانی سزاوار و محق است تا همه جا در برابر قانون به عنوان یک شخص به رسمیت شناخته شود.

• ماده ی ۷

همه در برابر قانون برابرند و همگان سزاوار آن اند تا بدون هیچ تبعیضی به طور مساوی در پناه قانون باشند. همه انسانها محق به پاسداری و حمایت در برابر هرگونه تبعیض که ناقض این «اعلامیه» است. همه باید در برابر هر گونه عمل تحریک آمیزی که منجر به چنین تبعیضاتی شود، حفظ شوند.

• ماده ی ۸

هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی مؤثر به مراجع دادرسی از طریق محاکم ذیصلاح ملی در برابر نقض حقوق اولیه ای است که قوانین اساسی یا قوانین عادی برای او برشمرده و به او ارزانی داشته اند.

• ماده ی ۹

هیچ احدی نباید مورد توقیف، حبس یا تبعید خودسرانه قرار گیرد.

• ماده ی ۱۰

هر انسانی سزاوار و محق به دسترسی کامل و برابر به دادرسی علنی و عادلانه توسط دادگاهی بیطرف و مستقل است تا در برابر هر گونه اتهام جزایی علیه وی، به حقوق و تکالیف وی رسیدگی کند.

• ماده ی ۱۱

۱. هر شخصی متهم به جرمی کیفری، سزاوار و محق است تا زمان احراز و اثبات جرم در برابر قانون، در محکمهای علنی که تمامی حقوق وی در دفاع از خویشتن تضمین شده باشد، بیگناه تلقی شود.

۲. هیچ احدی به حسب ارتکاب هرگونه عمل یا ترک عملی که مطابق قوانین مملکتی یا بین المللی، در زمان وقوع آن، حاوی جرمی کیفری نباشد، نمیبایست مجرم محسوب گردد. همچنین نمی بایست مجازاتی شدیدتر از آنچه که در زمان وقوع جرم [در قانون] قابل اعمال بود، بر فرد تحمیل گردد.

• ماده ی ۱۲

هیچ احدی نمیبایست در قلمرو خصوصی، خانواده، محل زندگی یا مکاتبات شخصی، تحت مداخله [و مزاحمت] خودسرانه قرار گیرد. به همین سیاق شرافت و آبروی هیچکس نباید مورد تعرض قرار گیرد. هر کسی سزاوار و محق به حفاظت قضایی و قانونی در برابر چنین مداخلات و تعرضاتی است.

• ماده ی ۱۳

۱. هر انسانی سزاوار و محق به داشتن آزادی جابه جایی [حرکت از نقطه ای به نقطه ای دیگر] و اقامت در [در هر نقطه ای] درون مرزهای مملکت است. ۲. هر انسانی محق به ترک هر کشوری، از جمله کشور خود، و بازگشت به کشور خویش است.

• ماده ی ۱۴

۱. هر انسانی سزاوار و محق به پناهجویی و برخورداری از پناهندگی در کشورهای پناه دهنده در برابر پیگرد قضایی است.

۲. چنین حقی در مواردی که پیگرد قضایی منشأیی غیرسیاسی داشته باشد و یا نتیجه ارتکاب عملی مغایر با اهداف و اصول «ملل متحد» باشد، ممکن است مورد استناد قرار نگیرد.

• ماده ی ۱۵

۱. هر انسانی سزاوار و محق به داشتن تابعیتی [ملیتی] است.

۲. هیچ احدی را نمی بایست خودسرانه از تابعیت [ملیت] خویش محروم کرد، و یا حق تغییر تابعیت [ملیت] را از وی دریغ نمود.

• ماده ی ۱۶

۱. مردان و زنان بالغ، بدون هیچ گونه محدودیتی به حیث نژاد، ملیت، یا دین حق دارند که با یکدیگر زناشویی کنند و خانواده ای بنیان نهند. همه سزاوار و محق به داشتن حقوقی برابر در زمان عقد زناشویی، در طول زمان زندگی مشترک و هنگام فسخ آن هستند.

۲. عقد ازدواج نمیبایست صورت بندد مگر تنها با آزادی و رضایت کامل همسران که خواهان ازدواجند.

۳. خانواده یک واحد گروهی طبیعی و زیربنایی برای جامعه است و سزاوار است تا به وسیله ی جامعه و «حکومت» نگاهداری شود.

• ماده ی ۱۷

۱. هر انسانی به تنهایی یا با شراکت با دیگران حق مالکیت دارد.

۲. هیچ کس را نمی بایست خودسرانه از حق مالکیت خویش محروم کرد.

• ماده ی ۱۸

هر انسانی محق به داشتن آزادی اندیشه، وجدان و دین است؛ این حق شامل آزادی دگراندیشی، تغییر مذهب [دین]، و آزادی علنی [و آشکار] کردن آئین و ابراز عقیده، چه به صورت تنها، چه به صورت جمعی یا به اتفاق دیگران، در قالب آموزش، اجرای مناسک، عبادت و دیده بانی آن در محیط عمومی و یا خصوصی است.

• ماده ی ۱۹

هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون [نگرانی] از مداخله [و مزاحمت]، و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.

• ماده ی ۲۰

۱. هر انسانی محق به آزادی گردهمایی و تشکیل انجمنهای مسالمت آمیز است.

۲. هیچ کس نمی بایست مجبور به شرکت در هیچ انجمنی شود.

• ماده ی ۲۱

۱. هر شخصی حق دارد که در مدیریت دولت کشور خود، مستقیماً یا به وساطه انتخاب آزادانه نمایندگانی شرکت جوید.

۲. هر شخصی حق دسترسی برابر به خدمات عمومی در کشور خویش را دارد.

۳. اراده ی مردم میبایست اساس حاکمیت دولت باشد؛ چنین اراده ای می بایست در انتخاباتی حقیقی و ادواری اعمال گردد که مطابق حق رأی عمومی باشد که حقی جهانی و برابر برای همه است. رأی گیری از افراد می بایست به صورت مخفی یا به طریقه ای مشابه برگزار شود که آزادی رأی را تأمین کند.

• ماده ی ۲۲

هر کسی به عنوان عضوی از جامعه حق دارد از امنیت اجتماعی برخوردار بوده و از طریق تلاش در سطح ملی و همیاری بین المللی با سازماندهی منابع هر مملکت، حقوق سلب ناپذیر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش را برای حفظ حیثیت و رشد آزادانه ی شخصیت خویش، به دست آورد.

• ماده ی ۲۳

۱. هر انسانی حق دارد که صاحب شغل بوده و آزادانه شغل خویش را انتخاب کند، شرایط کاری منصفانه مورد رضایت خویش را دارا باشد و سزاوار حمایت در برابر بیکاری است.

۲. هر انسانی سزاوار است تا بدون رواداشت هیچ تبعیضی برای کار برابر، مزد برابر دریافت نماید.

۳. هر کسی که کار می کند سزاوار دریافت اجری منصفانه و مطلوب برای تأمین خویش و خانواده ی خویش موافق با حیثیت و کرامت انسانی بوده و نیز میبایست در صورت لزوم از حمایتهای اجتماعی تکمیلی برخوردار گردد.

۴. هر شخصی حق دارد که برای حفاظت از منافع خود اتحادیه صنفی تشکیل دهد و یا به اتحادیه های صنفی بپیوندد.

• ماده ی ۲۴

هر انسانی سزاوار استراحت و اوقات فراغت، زمان محدود و قابل قبولی برای کار و مرخصی های دوره ای همراه با حقوق است.

• ماده ی ۲۵

۱. هر انسانی سزاوار یک زندگی با استانداردهای قابل قبول برای تأمین سلامتی و رفاه خود و خانواده اش، من جمله تأمین خوراک، پوشاک، مسکن، مراقبت های پزشکی و خدمات اجتماعی ضروری است و همچنین حق دارد که در مواقع بیکاری، بیماری، نقص عضو، بیوگی، سالمندی و فقدان منابع تأمین معاش، تحت هر شرایطی که از حدود اختیار وی خارج است، از تأمین اجتماعی بهره مند گردد.

۲. دوره ی مادری و دوره ی کودکی سزاوار توجه و مراقبت ویژه است. همه ی کودکان، اعم از آن که با پیوند زناشویی یا خارج از پیوند زناشویی به دنیا بیایند، می بایست از حمایت اجتماعی یکسان برخوردار شوند.

• ماده ی ۲۶

۱. آموزش و پرورش حق همگان است. آموزش و پرورش میبایست، دست کم در دروه های ابتدایی و پایه، رایگان در اختیار همگان قرار گیرد. آموزش ابتدایی می بایست اجباری باشد. آموزش فنی و حرفه ای نیز می بایست قابل دسترس برای عموم مردم بوده و دستیابی به آموزش عالی به شکلی برابر برای تمامی افراد و بر اساس شایستگی های فردی صورت پذیرد.

۲. آموزش و پرورش می بایست در جهت رشد همه جانبه ی شخصیت انسان و تقویت رعایت حقوق بشر و آزادی های اساسی باشد. آموزش و پرورش باید به گسترش حسن تفاهم، دگرپذیری [تسامح] و دوستی میان تمامی ملتها و گروههای نژادی یا دینی و نیز به برنامه های «ملل متحد» در راه حفظ صلح یاری رساند.

۳. پدر و مادر در انتخاب نوع آموزش و پرورش برای فرزندان خود مقدم اند.

• ماده ی ۲۷

۱. هر شخصی حق دارد آزادانه در حیات فرهنگی اجتماع خویش مشارکت کند، از انواع هنرها برخوردار گردد و در پیشرفت علمی سهیم گشته و از منافع آن بهره مند شود.

۲. هر شخصی به عنوان آفرینشگر، حق حفاظت از منافع مادی و معنوی حاصل از تولیدات علمی، ادبی یا هنری خویش را داراست.

• ماده ی ۲۸

هر شخصی سزاوار نظمی اجتماعی و بین المللی است که در آن حقوق و آزادیهای مصرح در این «اعلامیه» به تمامی تأمین و عملی گردد.

• ماده ی ۲۹

۱. هر فردی در برابر جامعه اش که تنها در آن رشد آزادانه و همه جانبه ی او میسر میگردد، مسئول است.

۲. در تحقق آزادی و حقوق فردی، هر کس می بایست تنها تحت محدودیت هایی قرار گیرد که به واسطه ی قانون فقط به قصد امنیت در جهت بازشناسی و مراعات حقوق و آزادی های دیگران وضع شده است تا اینکه پیش شرط های عادلانه ی اخلاقی، نظم عمومی و رفاه همگانی در یک جامعه مردمسالار تأمین گردد.

۳. این حقوق و آزادی ها شایسته نیست تا در هیچ موردی مغایر با هدف ها و اصول «ملل متحد» اعمال شوند.

• ماده ی ۳۰

در این «اعلامیه» هیچ چیز نباید به گونه ای تفسیر شود که برای هیچ «حکومت»، گروه یا فردی متضمن حقی برای انجام عملی به قصد از میان بردن حقوق و آزادی های مندرج در این «اعلامیه» باشد.

كشور عزیر ما ایرا ن نیز این منشور را امضا نموده است...

اکبر اکسیر ملک شعرا  ایران

جوجه کلاغ ها سیاه به دنیا نمی آیند بعدا سیاه می شوند

650,000 ریال

رادیاتور (هشتمین مجموعه شعر طنز فرانو)

ارسال فوری

رادیاتور (هشتمین مجموعه شعر طنز فرانو)

360,000 ریال

مارمولک هاچ بک

ارسال فوری

مارمولک هاچ بک

300,000 ریال

گزینه اشعار طنز فرانو اکبر اکسیر

ارسال فوری

گزینه اشعار طنز فرانو اکبر اکسیر

395,000 ریال

شعرهای گاوی

ارسال فوری

شعرهای گاوی

150,000 ریال

ما کو تا اونا شیم

ارسال فوری

ما کو تا اونا شیم

80,000 ریال

بفرمایید بنشینید صندلی عزیز

بفرمایید بنشینید صندلی عزیز

100,000 ریال

پسته لال سکوت دندان شکن است

ارسال فوری

پسته لال سکوت دندان شکن است

100,000 ریال

ملخ های حاصلخیز

ارسال فوری

ملخ های حاصلخیز

63,000 ریال

مالاریا

مالاریا

85,000 ریال

پداگوژی

پداگوژی

ناموجود

زنبورهای عسل دیابت گرفته اند

منافقین برادرم را مقابل چشمانم ترور کردند

بهمن 28, 1395

Lkjh

صبغه اسلامی نهضت مردم ایران علیه رژیم ستم‌شاهی پهلوی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و پیشتازی روحانیون، گروه‌ها و سازمان‌هایی که رویکرد اسلامی انقلاب را برنمی‌تافتند، در مقابل آن قرار داد. این گروهک‌ها زمانی که با اقبال گسترده مردمی به انقلاب اسلامی مواجه شدند، علیه آن موضع گرفته و به طمع کسب قدرت، با چهره ای منافقانه به سهم خواهی از انقلاب پرداختند.

سازمان منافقین یکی از این گروهک‌ها بود که برای ایجاد رعب و وحشت، بسیاری از مردم عادی کوچه و خیابان را به جرم حمایت از انقلاب اسلامی و بعضی را به خاطر داشتن چهره‌ای اسلامی و انقلابی، هدف بغض و کینه قرار داد و شهید کرد؛ اما هیچ یک از جنایت‌هایش رخنه‌ای در همراهی مردم با نظام جمهوری اسلامی ایجاد نکرد. رهبران این گروهک که برنامه‌هایشان با شکست روبه‌رو شده بود به ابرقدرت‌های غرب پناه بردند و با همکاری آنان دست به جنایات دیگری زدند. در حقیقت منافقین برای جاه‌طلبی به مردم کشورشان خیانت کردند.

شهید یوسف مرحبا در تاریخ 12آذر1329 در روستای ویرمونی از توابع شهرستان آستارا چشم به جهان گشود. پدرش کشاورز و مادرش خانه‌دار بود. او در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی پرورش یافت و صاحب 4برادر و 3خواهر بود.

شهید مرحبا در 7سالگی وارد مقطع دبستان شد و در کنار درس‌خواندن به کشاورزی و ماهیگیری می‌پرداخت. او ادامه تحصیل در مقطع متوسطه را در شهر آستارا در دبیرستان حکیم نظامی گذراند. یوسف مرحبا فردی بسیار باهوش و درس‌خوان بوده و موفق به کسب رتبه 1 دانشگاه فردوسی مشهد در رشته فقه و حقوق شد، وی پس اخذ مدرک کارشناسی وارد حرفه معلمی شد و همچنان در کنار مطالعه و کار فعالیت‌های انقلابی خویش را به جدیت ادامه می‌داد، پس از انقلاب وارد سپاه شد و بیش از پیش برای انقلاب همت گمارد.

او در تاریخ 1شهریور1360 توسط عناصر گروهک تروریستی منافقین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

آنچه در ادامه می‌خوانید شرحی است بر مصاحبه با برادر شهید یوسف مرحبا:

«روستای ویرمونی دارای بافت مذهبی بود؛ زیرا دارای مسجد معروفی است که قدمتش به 700سال می‌رسد و هر جایی که پای روحانیت به آنجا رسیده باشد، دین هم آنجاست. در روستای زیرمونی نیز روحانیونی همچون ملاعلی و ملاجواد حضور داشتند. ملاعلی و ملاجواد از روحانیون متدین و مرجع تقلید بودند.

آنان رساله‌ای را آورده بودند که اولش مهر شریعت مداری و انتهایش نیز مهر حضرت امام خورده بود، ساواک تمامی کتاب‌ها را نگاه و بررسی می‌کرد؛ به این دلیل ما رساله‌هایمان را در تنور نگهداری می‌کردیم.

خانواده ما در روستا فعالیت‌های انقلابی زیادی داشت و تنها خانواده‌ای بودیم که ساواک آنان را زیر نظر داشت؛ مخصوصا برادرم یوسف. در اسناد ساواک نیز این موضوع مشهود بود و نوشته شده بود که یوسف مرحبا را هم در مشهد و هم در تهران زیر نظر داشتند.

یوسف بسیار باهوش بود و در دانشگاه فردوسی مشهد در رشته فقه و حقوق تحصیل می‌کرد. او پس از گرفتن مدرک کارشناسی خود به آستارا بازگشت و نوارهای سخنرانی و اعلامیه‌های امام را بین مردم پخش می‌کرد. پس از مدتی این موضوع توسط عناصر ساواک لو رفت؛ به همین دلیل ساواک دنبال او بود و قصد دستگیرکردن او را داشت؛ به همین دلیل به اردبیل فرار کرد و در آنجا ابتدا در دانشسرا، سپس در دبیرستان به تدریس قرآن و زبان عربی می‌پرداخت. یوسف بسیار باهوش و متدین بود. همیشه در نماز جماعت شرکت می‌کرد. در دانشگاه مقام اول را کسب کرده و آنقدر باهوش بود که به عنوان تشویقی، او و عده‌ای دیگر را به هندوستان فرستادند، همچنین او دو کتاب به نام‌های قرآن در اسلام و اصول اعتقادات را در طول زندگی کوتاهش نوشت.

تمامی افرادی که با او آشنایی داشتند او را به عنوان فردی واقع‌بین و عدالت‌جو و یکی از اصلی‌ترین بنیان‌گذاران حزب جمهوری اسلامی در آستارا می‌شناختند.

پس از پیروزی بزرگ انقلاب اسلامی دوباره به آستارا بازگشت و در هدایت انقلابیون، شب و روز همت می‌گمارد. با توجه به رشته تحصیلی‌اش به عنوان قائم‌مقام و فرمانده عملیات عضو شورای فرماندهی سپاه آستارا فعالیت می‌کرد، همچنین او را به عنوان جانشین دادگاه انقلاب در آستارا انتخاب کردند. ما 5برادر بودیم که همگی وارد سپاه شده و از بنیان‌گذاران سپاه آستارا بودیم. به یاد دارم که یوسف تا ساعت 3نصفه شب در سپاه می‌ماند و صبح‌ها نیز از همه زودتر وارد سپاه می‌شد. آنقدر فعال و کوشا بود که از او خواسته شد برای مدتی به گیلان برود، زیرا در دادگاه گیلان او را نیاز داشتند، همچنین جریان‌های انحرافی و فعالیت‌های گروهک منافقین در آنجا زیاد به چشم می‌خورد.

از آنجا که مرحبا رییس دادگاه انقلاب در آستارا بود، در بیشتر جلسات اداری شهر حضور داشت که پس یکی از همین جلسات، توسط عوامل گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید. یوسف پس از چند ترور نافرجام که فقط به زخمی شدن او منجر شده بود، در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر روز یکشنبه 1شهریور1360، پس از پایان جلسه شورای امتحانات اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا و در حین بازگشت به دادگاه، به ضرب سه گلوله از ناحیه قلب و سر و دست مورد هدف گلوله‌های منافقین قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

من نیز آن زمان در کنار برادرم یوسف بودم و او را جلوی چشمانم ترور کردند، من را نیز هدف ترور قرار دادند؛ ولی موفق نشدند و به دلیل همان حادثه من جانباز 30درصد هستم.

قبل از انقلاب با دختر عمویش ازدواج کرد و حاصل این ازدواج 2پسر و 3دختر است. در حال حاضر فرزندانشان بسیار افراد موفق و متدین و همانند پدرشان بسیار باهوش هستند.

یوسف مرحبا زمان شهادتش تنها 38سال داشت. پدرم نان حلال و زحمتکشی به ما می‌داد، گمان می‌کنم به همین دلیل یوسف اینچنین سعادتمند شد و ما نیز به نوبه خود یادگاری از آن دوران و شرایط سخت داریم.»

چرا دفاع ما، مقدس است؟

جنگ با همه زشتی‌هایی که دارد و نفرت و خشم انسانیت را برمی‌انگیزد، گاهی زیباست و در درون خود وقایعی دارد که جمالش را افزون می‌کند. جنگ مقدس نیست، اما دفاع در مقابل ظالم مقدس است.

جنگ نکبت است اما دفاع نعمت است.

جنگ بدبختی است، اما برای ملتی که پایداری می‌خواهد دفاع خوشبختی است.

جنگ سیاهی است، اما دفاع روشنایی و نور است.

جنگ تباهی است، اما دفاع از آرمان‌ها فلاح و رستگاری است.

جنگ مرکب مرگ است، اما دفاع از ارزش‌ها سفینه نجات است.

جنگ بی‌خانمانی است، اما دفاع ایمان به خانه و کاشانه است.

جنگ نفرت است، اما دفاع محبت و همدلی است.

جنگ تلخ است، اما دفاع شیرین است.

جنگ ذلت است، اما دفاع عزت و سربلندی است.

جنگ نامردی نامردان است، اما دفاع جوانمردی مردان است.

رزمندگان ایرانی مسلمان در استانه ورود به منطقه عملیاتی

جنگ فتنه است، اما دفاع رفع فتنه است.

جنگ خرابی و ویرانی است، اما دفاع الفبای آبادانی است.

جنگ وسیله زورگویی مستکبران است اما دفاع تنها راه رهایی مستضعفان است.

جنگ ابهت طاغوتیان است اما دفاع شکستن ابهت آنان است.

جنگ ضدانسانیت است اما دفاع عین انسانیت است.

جنگ خصلت حیوانی است اما دفاع ارزش انسانی است.

جنگ روایت وحشیگری است اما دفاع روایت انسانیت است.

جنگ مظلوم‌کشی است، اما دفاع تحقیر ظالم است.

جنگ توجیه ندارد، اما دفاع توجیه‌پذیر است.

جنگ ناحق است، اما دفاع حق است.

جنگ شقاوت است، اما دفاع سعادت است.

جنگ وحشیانه است، اما دفاع منصفانه است.

جنگ انسانیت را به مسلخ می‌برد، اما دفاع انسانیت را معنا می‌دهد.

جنگ شرارت است، اما دفاع دفع شرارت است.

جنگ حیله و نیرنگ است، اما دفاع صداقت و صفاست.

جنگ حربه نانجیبان است، اما دفاع روش نجبا است.

جنگ چهره‌اش زشت است، اما دفاع زیبا و دلرباست.

جنگ برآمده از نفس است، اما دفاع برآمده از وجدان است.

جنگ ناقوس شوم است، اما دفاع نوای جان است.

جنگ ظالمانه است، اما دفاع عادلانه است.

جنگ فاقد دلیل است، اما دفاع هزاران دلیل دارد.

جنگ، جنگ را به دنبال دارد، اما دفاع دنباله‌اش صلح است.

جنگ تجاوز است، اما دفاع دفع تجاوز است.

جنگ شر است، اما دفاع خیر است.

جنگ حریم‌شکنی است، اما دفاع حفظ حریم است.

جنگ گمراهی است، اما دفاع هدایت است.

جنگ یعنی کشتن، اما دفاع یعنی حیات.

جنگ حکم نفس است، اما دفاع حکم عقل است.

جنگ شرافت ندارد، اما دفاع عین شرافت است.

جنگ توطئه است، اما دفاع بیداری در برابر آن است.

جنگ حکم طاغوت است، اما دفاع حکم خداست.

جنگ هوی و هوس است، اما دفاع تکلیف و وظیفه است.

جنگ تعدی به حقوق دیگران است، اما دفاع حفظ حقوق ملت است.

جنگ تحمیل به ملت‌هاست، اما دفاع انتخاب ملت‌هاست.

جنگ ضداخلاق است، اما دفاع ارزش اخلاقی است.

جنگ نامقدس است، اما دفاع مقدس است.

با فریادی بلند به دنیا می‌گوییم:

ما میل داریم همه[جا] صلح و صفا باشد. همه عالم در صلح و صفا باشد.... اسلام اجازه نمی‌دهد که ما تعدی بکنیم به یک کشوری، لکن فرموده است که اگر به شما تعدی کردند، بزنید تو دهنشان . (صحیفه نور،ج15ص102 )

شهید معلم یوسف مرحبا ( شهید شاخص کشور

اولین شهید ترور نخبگان علمی و سیاسی و انقلابی کشور در شهرستان مرزی آستارا شهید معلم یوسف مرحبا ( شهید شاخص کشور

شهید معلم یوسف مرحبا در سال ۱۳۲۹ در آستارا دیده به جهان گشودوسف مرحبا در سال ۱۳۲۹ در ویرمونی در نزدیکی شهر آستارا متولد شد. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی در زادگاه خود، تحصیلات متوسطه را در دبیرستان حکیم نظامی ادامه داد. با شرکت در کنکور سراسری، در دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شده و مشغول به تحصیل در رشتهٔ فقه و مبانی حقوق اسلامی شده و در حضور استادانی همچون محمدتقی جعفری در کمتر از چهار سال، مدرک کارشناسی خود را اخذ می‌کند. او در حین دفاع از پایان‌نامه خود با عنوان «تاریخ ادب و ادبا از جرجی زیدان»، توسط استاد راهنمای خود با لفظ پروفسور خطاب شده بود وی در زمان تحصیل در دانشگاه، کتاب «قرآن در اسلام» را نگاشته بود که در شهریور ۱۳۶۱ توسط بنیاد شهید انقلاب اسلامی چاپ و منتشر گردید.

مرحبا زمانی که به شهر خود برای مرخصی تحصیلی می‌آمد عکس، پیام‌ها، کتاب و نوار سخنرانی آیت‌الله خمینی را در آستارا پخش می‌کرد و آخرین بار که توسط عناصر ساواک لو رفته بود از آستارا گریخته و مدت‌ها در شهرهای دیگر به صورت گمنام زندگی کرده بود. همسر مرحبا نقل می‌کند که یوسف مرحبا کتاب‌هایی از جمله فاطمه، فاطمه است را علی‌رغم ممنوعه بودن، مطالعه کرده و در اختیار دیگران نیز می‌گذاشت که تحت تعقیب بودن وی از سوی ساواک باعث شده بود تا همسرش به همراه مادر خود، این کتاب‌ها را در حیاط منزل دفن کنند

او در سال ۱۳۵۴ به خدمت سربازی اعزام شده و پس از گذراندن سربازی در شهر اردبیل، ابتدا در دانشسرا و سپس در دبیرستان به تدریس قرآن و زبان عربی می‌پردازد.

پس از انقلاب

پس از انقلاب اسلامی، ابتدا در کمیته انقلاب اسلامی

فعالیت رسمی خویش را آغاز کرد. یوسف مرحبا به همراه برادران خود یونس، هوشنگ و شاپور در تأسیس سپاه ناحیه آستارا نقش اساسی داشته و با تجربه حاصل از این کار، به تأسیس سپاه ناحیه طوالش نیز اقدام کرده بودند.[۶] وی در مدت فعالیت خود در سپاه، جانشین فرماندهی و فرمانده عملیات سپاه پاسداران آستارا را بر عهده داشت. اما در کنار فعالیت‌های نظامی، وی به تدریس در دبیرستان حکیم نظامی، شرکت در انجمن‌های اسلامی و تدریس قرآن در مساجد و پایگاه‌ها نیز می‌پرداخت. با آغاز جنگ ایران و عراق، به صورت داوطلبانه به مدت ۶ ماه، راهی مناطق جنگی شد. پس از بازگشت، به سمت نماینده حاکم شرع و رئیس دادگاه انقلاب اسلامی آستارا منصوب شد. وی در همین دوران، نگارش چند کتاب را آغاز نموده بود که ناتمام ماندند.

از آنجا که مرحبا رئیس دادگاه انقلاب بود، در بیشتر جلسات اداری شهر حضور داشت که پس یکی از همین جلسات، شهید شد. مرحبا پس از چند ترور ترور نافرجام که فقط به زخمی شدن او منجر می‌گردید، در ساعت ۱۲:۳۰ ظهر روز یک‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۶۰ پس از پایان جلسه شورای امتحانات اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا و در حین بازگشت به دادگاه، به ضرب سه گلوله از ناحیه قلب، سر و دست مورد هدف قرار گرفته و شهید می‌شود. او در تاریخ ۲۰ مرداد همان سال نیز هدف ترور قرار گرفته بود

ضاربین توانستند پس از اتمام عملیات فوق، متواری شوند

دراین زمان نگارش چندین کتاب نیمه تمام را شروع کرد که نتوانست آن‌ها را به سرانجام رساند. وی پس از چندین بار ترور نافرجام که فقط به زخمی شدن او منجر می‌گردید، در تاریخ ۱/۶/۱۳۶۰ ساعت ۱۲:۳۰ ظهر در هنگام بازگشت از جلسه‌ی شورای آموزش و پرورش به ضرب گلوله‌ی شب پرستان ترور شد