با دانا جنگ مکن : چون همیشه بازنده ای .

با دانا جنگ مکن : چون همیشه بازنده ای .

 

با نادان بحث مکن : چون سرانجامی ندارد .

 

با لجباز لج مکن : چون به جنونت میکشـد .

 

           ----------*****----------*****----------

 

از دانا پند بگیر ؛ چون کلماتش گوهر است .

 

از نادان عبرت گیر ؛ چون تجربه زندگیسـت .

 

از لجباز درس بگیر ؛ چون آینــه تنهایســت .

 

انسان های بزرگ درباره عقاید سخن می گویند

انسان های بزرگ درباره عقاید سخن می گویند
انسان های متوسط در باره وقایع سخن می گویند
انسان های كوچك پشت سر دیگران سخن می گویند
انسان های بزرگ درد دیگران را دارند
انسان های متوسط درد خودشان را دارند
انسان های كوچك بی دردند
انسان های بزرگ عظمت دیگران را می بینند
انسان های متوسط به دنبال عظمت خود هستند
انسان های كوچك عظمت خود را در تحقیر دیگران می بینند
انسان های بزرگ به دنبال كسب حكمت هستند
انسان های متوسط به دنبال كسب دانش هستند
انسان های كوچك به دنبال كسب سواد هستند
انسان های بزرگ به دنبال طرح پرسش های بی پاسخ هستند
انسان های متوسط پرسش هائی می پرسند كه پاسخ دارد
انسان های كوچك می پندارند پاسخ همه پرسش ها را می دانند
انسان های بزرگ به دنبال خلق مسئله هستند
انسان های متوسط به دنبال حل مسئله هستند
انسان های كوچك مسئله ندارند
انسان های بزرگ سكوت را برای سخن گفتن برمی گزینند
انسان های متوسط گاه سكوت را بر سخن گفتن ترجیح می دهند
انسان های كوچك با سخن گفتن بسیار، فرصت سكوت را از خود می گیرند.

دارستان

چه زیباست نامت

که جایگاه سبزه و درختی

کبکان بر دامنه ی کوه هایت

و بلبلان بر شاخه درختانت

با اواز هایشان

از گذشته درخشانت

چه حکایت ها دارند !

من امروز به نامت

می بالم!

چونکه می دانم

نامت دارستان از مرگ با عزت

حکایت های شیرین

بر زبان دارد

روزگاری که نمی دانم

چه ها بگذشت

همین اندازه می دانم

برای عزت و حقت

مقاوم پای بر جا

از حقوق خویش

نگذشتی

ومی دانم سه تن از بهترین هایت

شهید راه حق گشتند

بود سرداب خانی

زنده با نام شهیدانت

بمان بر جا ،ابادان

دارستان.

ییلاق دارستان :

شهرستان رودبار در منتهی الیه جنوبی استان گیلان قرار دارد که در مرکز اصلی پرورش درخت زیتون وتولید محصولات زیتون از جمله روغن و صابون وغیره میباشد. شهرستانی کوهستانی که مردم ان علاوه بر کار کشاورزی به دامپروری نیز مشغول می باشند . مرکز شهرستان شهر رودبار است . که در کنار رود سفید رود قرار دارد و متشکل از چند قسمت : بالا بازار ـ پایین بازار و خلیل اباد است . به فاصله ی ۸ کیلومتری از جنوب پایین بازار رودبار در دامنه ی کوه های تالش (پشت کوه) منطقه ییلاق دارستان قرار دارد که قدمت تاریخی بسیار زیادی دارد . اثار باستانی فراوانی از این منطقه حفر شده است که بخشی در موزه استان نگهداری می شود .دارستان روستایی است که زمانی بسیار اباد بوده و مردم به کار کشاورزی و دامپروری می پرداختند ولی امروزه با ساختن عمارت های زیبا به یک منطقه گردشگری تبدیل شده است این منطقه دو محل زیارتی به نامهای ( اقا سید محمد (محمد چو) ـ قبر شیخ مفید ) دارد که روایت است شیخ مفید یکی از شاگردان امام جعفر صادق (ع) بوده ،كه اقا سید جلال الدین اشرف در جنگ با مشركین به این اقا پناه می برد و چون زخمی شده بود ه به این اقا می فرماید چناچه مردم ، مرا به تابوت انداخته وبه داخل سفید رود بیانداز كه اقا شیخ مفید پس از مرگش به وصییتش عمل می كند .همچنین این منطقه دارای احشام (گاو وگوسفند) میباشد . و چرا گاه وسیعی دارد . چشمه هایی با اب زلال و سرد دارد كه هر ساله عده ای را برای تفریح و گردش به خودشان جذب می كنند. عده ای میگویند اسم قدیم این روستا قبلا به دلیل داشتن در ختان بسیار بزرگ به (سیاه دارستان)معروف بوده است . زیرا درختان مانع از تابیدن نور افتاب به داخل روستا می شدند . این روستا چشم انداز وسیعی دارد بطوری كه از دل روستا می توان  تمامی ارتفاعات جنوبی شهرستان را زیر نظر گرفت .تاریخ روستا مملوء از مردان بزرگ كه هر كدامشان در روزگار ان گذشته حماسه افریده اند از جمله می توان به نام (حاجی اقا ) بسنده نمود كه در مقابل متجاوزان روسی در جنگ جهانی اول مقاومت می نماید ودر این راه به شهادت . مقاومت مردم در مقابل مزدوران شاه در سال ۱۳۴۳كه می خواستند اب ابیاری زمین های روستا را به منطقه ی دیگری انتقال دهند . منجر به شهادت ۳تن از افراد روستا شد

اسماعیل اسدی دارستانی توسط هیات نظارت استان گیلان تایید صلاحیت شد.

اسماعیل اسدی دارستانی توسط هیات نظارت  استان گیلان  تایید صلاحیت شد.

خرید اینترنتی

سوابق اسماعیل اسدی دارستانی

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSfZ8n630LbqdmTbLqjzrWjcxtqFChYKjAyl4zIFGgJglB-xiuYNA

اسماعیل اسدی دارستانی: متولد ۱۳۵۳ در شهرستان آستارا است. متاهل  و دارای یک فرزند است. نویسنده و محقق/ روزنامه نگار ملی/ بازنشسته ارتش/ عضو خانواده شاهد انقلاب اسلامی/ مستند ساز/ از فعالان حقوق بشر و محیط زیست کشور/ عضو فعلی شورای روستای سیبلی- مسولیت در شورا (منشی)/ برادر جانباز/ فرزند شهید و جانباز

****************************

کتاب های چاب شده اسماعیل اسدی دارستانی

۱-خدمت و مدیریت نظامی از دیدگاه اسلام

۲-تا زنده ام بسیجی ام

۳-داستانهای آسمانی ایران

۴-سرگذشت تالشان

۵-بررسی تاریخ حقوق بشر و محیط زیست

 

هر آمدنی رفتنی دارد و هر انتصابی دارای عزلی. خوشا به حال آنکه در طاعت خالق و در خدمت مخلق باشد…نه زندگی آنقدر شیرین نه مرگ انقدر ترسناک است که انسان بخاطر آن شرف خود را بفروشد.

——————————————————-

****از مسئولان هیات نظارت  و نمایندگان مجلس که مرا یاری نمودند بخصوص رییس و اعضای هیات نظارات گیلان  حاج آقایان ۱- کوچکی نژاد ۲- رهبری املشی۳- ایرج ندیمی  و دیگر نمایندگان و مسئولانی که  نگذشتند حق وآبروی من پایمال شود…

متشکرم

+100
0
  

اطلاعات خواندنی در مورد رابطه زن و مرد


- در میان پستانداران ، انسان و دلفین تنها موجوداتی هستند که از رابطه جنسی لذت می برند.

2- در 30 دقیقه رابطه جنسی ، 200 کالری انرژی مصرف می شود.

3- اسپرم قبل از اینکه تخمک را بارور کند حدود 10سانتیمتر حرکت می کند و حدود 30 دقیقه طول می کشد تا این مسیر را طی کند.

4- هر روز تقریباً 100 میلیون عمل آمیزش جنسی اتفاق می افتد.

5- مطالعه جهانی نشان می دهد که آدم ها 103 بار در سال ، یا 1.98 بار در هفته ، یا 0.28 بار در روز ، رابطه جنسی برقرار می کنند.

6- غذاهای خاصی هستند که می توانند میل جنسی شما را افزایش دهند و فهرست آن غذاها عبارتند از: گوشت کم چربی ، غلات ، هندوانه ، تخم کدوتنبل ، بادام ، موز ، توت فرنگی ، انبه، آووکادو، فلفل، ریحان، هل، انجیر،فلفل،صدف،شکلات،خاویار.

7- هر ساعت رابطه جنسی برای یک زن 65 کیلویی ،70 تا 120 کالری و برای یک مرد 85 کیلویی ، 77 تا 155 کالری انرژی نیاز دارد.

8- آمریکایی ها و یونانی ها بالاترین تعداد آمیزش جنسی را به خود اختصاص داده اند-آنها سالانه به ترتیب، 124 و 117 بار آمیزش انجام می دهند.این تعداد برای هندی ها 76 بار است اما به نظر می رسد که مردان ژاپنی چندان علاقه ای به آمیزش جنسی ندارند و سالانه فقط 36 بار آمیزش انجام می دهند.

9- کتاب هندی سانسکریت باستان-کاما ساتورا، کلیاتی از 64 حالت جنسی را برای عشق بازی و انجام آمیزش تشریح می کند.اینها در پیکره های معبد خاجوراهو و کنارک به تصویر کشیده شده اند.او عشق بازی را "پیوند الهی" می نامد.

10- آیا بوسه برای سلامتی خوب است؟ظاهراً اینطور است، بزاق اضافی که ردو بدل می شود با تمیز نگه داشتن دهان مانع پوسیدگی دندان ها می شود.

11- آیا صرف بوسیدن نیاز به مصرف انرژی دارد؟ظاهراً اینطور است، اگر بوسه یک دقیقه طول بکشد 26 کالری و اگر 10 دقیقه طول بکشد 260 کالری انرژی مصرف می شود.

12- اگر همسر شما سردرد داشته باشد می تواند با آمیزش درمان شود اما باید او را به ارگاسم برسانید. تحقیقات نشان می دهد که بدن زنان در هنگام ارگاسم، مسکن ها یا اندورفین های قوی آزاد می سازد.

13- آیا می خواهید در بستر کالری بسوزانید؟با انجام یک رابطه جنسی شدید به مدت نیم ساعت 150کالری انرژی مصرف می کنید که سالانه می تواند به سه پوند برسد-در صورتی که ماهانه 7 تا 8 بار رابطه داشته باشید.با افزایش دفعات می توانید وزن بیشتری کم کنید.اما فراموش نکنید که باید شدید باشد.

14- آیا در طول روز چندین بار به رابطه جنسی فکر می کنید؟نگران نباشید،شما تنها نیستید.54 درصد مردان و 20 درصد زنان هر روز یا چندین بار در روز به رابطه جنسی فکر می کنند.

15- به نظر شما مردان کدام کشورها بیشتر اوقات سال همخوابگی می کنند؟به نظر ، آمریکایی ها و یونانی ها بیشترین اعمال جنسی را دارند-آمریکایی ها 124 بار و یونانی ها 117 بار.هندی ها در این به اصطلاح، المپیک، عقب مانده اند و فقط 76 بار در سال رابطه دارن اما به نظر می رسد که ژاپنی ها کم علاقه ترین مردان هستند و این رقم برای آنها 36 بار در سال است.

16- آیا می دانید هر ساله در جهان چند کاندوم استفاده می شود؟این عدد نجومی است، بین 6 و 9 میلیارد.اکثر کاندوم ها در تایلند تولید می شوند(سه میلیارد).

 

 


Three things in life that are never certain
سه چیز در زندگی پایدار نیستند
Dreams رویاها
Success موفقیت ها
Fortune شانس
Three things in life that, one gone never come back
سه چیز در زندگی قابل برگشت نیستند
Time زمان
Words گفتار
Opportunity موقعیت
Three things in human life are destroyed
سه چیز در زندگی انسان را خراب می کنند
Alcohl الکل
Pride غرور
Anger عصبانیت
Three things that humans make
سه چیز انسانها را می سازند
Hard Work کار سخت
Sincerity صمیمیت
Commitment تعهد
Three things in life that are most valuable
سه چیز در زندگی بسیار ارزشمند هستند
Love عشق
Self-Confidence اعتماد به نفس
Friends دوستان
Three things in life that may never be lost
سه چیز در زندگی که هرگز نباید از بین بروند
Peace آرامش
Hope امید
Honesty صداقت
Do not rely on three things never
به سه چیز هرگز تکیه نکن
Pride غرور
Lie دروغ
Love عشق
Happiness in our lives has three primary
خوشبختی زندگی ما بر سه اصل است
Experience Yesterday تجربه از دیروز
Use Today استفاده از امروز
Hope Tomorrow امید به فردا
Ruin our lives is the three principle
تباهی زندگی ما نیز بر سه اصل است
Regret Yesterday حسرت دیروز
Waste Today اتلاف امروز
Fear of Tomorrow ترس از فردا
 
 
 

نوشيدن آب روزه را باطل نمي كند

فتواي جديد آيت الله بيات:

نوشيدن آب روزه را باطل نمي كند
خبرگزاری ایمنا: سایت اینترنی آیت الله بیات زنجانی از مراجع تقلید شیعه در قم فتوایی جدید از وی را منتشر کرد.

شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
 به گزارش ایمنا در این فتوا آمده است:
"با استناد به موثقه عمار و روايت مفضل ابن عمر از امام صادق(ع) كه در باب ١٦ وسائل الشيعه از ابواب "من يصح منه الصوم" آمده است، كساني كه روزه مي گيرند ولي تاب و تحمل تشنگي را ندارند، فقط به اندازه اي كه جلوي تشنگي شان را بگيرد مي توانند آب بنوشند و در اين حالت روزه شان باطل نبوده و قضا هم ندارد."
سایت اینترنتی آیت الله بیات زنجانی همچنین اضافه کرد: " لازم به ذکر است نظر فقهی معظم له در رسالۀ عملیه به این شکل نبوده و این نظر فقهی جدید ایشان است."
این مرجع تقلید همچنین به سؤال دیگری درباره روزه داری به این شرح، پاسخ داد:
سؤال: ضمن عرض سلام؛ حضرتعالی در فتوائی فرموده اید:
با استناد به موثقه عمار و روايت مفضل ابن عمر از امام صادق(ع) كه در باب ١٦ وسائل الشيعه از ابواب "من يصح منه الصوم" آمده است، كساني كه روزه مي گيرند ولي تاب و تحمل تشنگي را ندارند، فقط به اندازه اي كه جلوي تشنگي شان را بگيرد مي توانند آب بنوشند و در اين حالت روزه شان باطل نبوده و قضا هم ندارد.
حال سؤال من اینجاست آیا فردی که در چنین شرایطی قرار گرفته، می تواند احتیاطاً و از روی استحباب روزۀ خود را قضا کند؟
پاسخ: "باسلام و تحیت؛ احتیاط همیشه امری پسندیده است ودر فرض سؤال نیز احتیاط مستحب آن است که فرد روزۀ خود را در وقت مقتضی، قضا کند."

هاشمی رفسنجانی: انتخاب روحانی بسیار معنادار بود

هاشمی رفسنجانی:

انتخاب روحانی بسیار معنادار بود


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حضور حماسی مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و انتخاب‌شان بسیار معنادار و حاکی از درک بالای آنها حتی در مناطق روستایی نسبت به واقعیت‌های جامعه و مخالفت با شعارزدگی، انحصارگرایی، قانون‌گریزی و بی‌برنامگی‌ها و مشکلات" بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدارهای جداگانه جمعی از مدیران اجرایی دولت‌های سازندگی و اصلاحات و رئیس کمیسیون صنایع مجلس و نمایندگانی از استان‌های اصفهان، زنجان و آذربایجان شرقی به تشریح شرایط سخت اقتصادی و سیاسی کشور در پایان دولت‌ احمدی‌نژاد پرداخت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت جدید وارث مشکلات داخلی و خارجی فراوان به‌ ویژه در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی است و مردم باید با وقوف کامل نسبت به حجم مشکلات به‌ جای مانده، با سعه صدر دولت یازدهم را برای حل تدریجی مشکلات همراهی و همیاری کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور حماسی مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری و انتخاب‌شان را بسیار معنادار و حاکی از درک بالای آنها حتی در مناطق روستایی نسبت به واقعیت‌های جامعه و مخالفت با شعارزدگی، انحصارگرایی، قانون‌گریزی و بی‌برنامگی‌ها و مشکلات دانست.

وی ابراز امیدواری کرد در سایه تدبیر و عقلانیت در دوره جدید اجرایی کشور، علاوه بر جبران تدریجی اشتباهات گذشته، کشور در عرصه داخلی به مسیر درست و عقلانی برگردد و در سیاست خارجی با تعامل و تفاهم سازنده با دنیا، هم آثار تحریم‌های ظالمانه تحمیلی را خنثی و هم تهدیدها به فرصت تبدیل و جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران در دنیا احیا شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: تحول فکری ایجاد شده در جامعه را باید به تحول عملی و اجرایی تبدیل و اصلاحات لازم در کشور را به تدریج جامه عمل بپوشانیم.

آیت‌ا‌لله هاشمی رفسنجانی متذکر شد که تحقق این مهم، مستلزم تشکیل دولت فراجناحی و کمک همه مسئولان دلسوز و مجرب کشور و همراهی و همیاری کامل مردم با دولت جدید است.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در هر یک از این برنامه‌ها، مدیران اجرایی سابق و نمایندگان مجلس، دغدغه‌‌ها و نظرات خود را در خصوص مسائل کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و اجتماعی بیان کرده و خواستار رهنمودهای هاشمی رفسنجانی شد

درخواست مجلسی‌ها برای پخش ربنای شجریان از تلویزیون

زیباروی ایتالیایی: عاشق احمدی نژادم و میخواهم با او ازدواج کنم!

به گزارش فراسو نیوز به نقل از العربیه، سیلویا به این خبرگزاری گفت: "می خواهم با احمدی نژاد رییس جمهوری ایران ازدواج کنم. احمدی نژاد چیز کمی نیست."


وی افزود: "احمدی نژاد یک نوآور و مبدع در عصر ما است. او اپوزیسیون را خاموش و آمریکا را تهدید می کند."

سیلویا والریو دختر 20 ساله ایتالیایی و مولف کتاب "روزی رییس جمهوری بود"، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران را تنها مرد واقعی در عرصه جهانی دانسته و گفته است که "احمدی نژاد تنها مرد روی زمین است، چرا که او هزاران فرسنگ به دور از هر نوع مد، پوچی و خودبینی است."

این نویسنده ایتالیایی، گفت: "البته او به زنان اجازه نمی دهد تا حجاب خود را بردارند، اما این به هیچ وجه مساله ای نیست. خوب چرا زنان ایرانی آنقدر علاقه دارند تبدیل به زنان غربی شوند؟"

کتاب ۸۱ صفحه ای سیلویا با عنوان "روزی رییس جمهوری بود" در کتابفروشی های سراسر ایتالیا به قیمت ۹ یورو عرضه شده است.

 

 

درخواست مجلسی‌ها برای پخش ربنای شجریان از تلویزیون

زیباروی ایتالیایی: عاشق احمدی نژادم و میخواهم با او ازدواج کنم!

به گزارش فراسو نیوز به نقل از العربیه، سیلویا به این خبرگزاری گفت: "می خواهم با احمدی نژاد رییس جمهوری ایران ازدواج کنم. احمدی نژاد چیز کمی نیست."


وی افزود: "احمدی نژاد یک نوآور و مبدع در عصر ما است. او اپوزیسیون را خاموش و آمریکا را تهدید می کند."

سیلویا والریو دختر 20 ساله ایتالیایی و مولف کتاب "روزی رییس جمهوری بود"، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران را تنها مرد واقعی در عرصه جهانی دانسته و گفته است که "احمدی نژاد تنها مرد روی زمین است، چرا که او هزاران فرسنگ به دور از هر نوع مد، پوچی و خودبینی است."

این نویسنده ایتالیایی، گفت: "البته او به زنان اجازه نمی دهد تا حجاب خود را بردارند، اما این به هیچ وجه مساله ای نیست. خوب چرا زنان ایرانی آنقدر علاقه دارند تبدیل به زنان غربی شوند؟"

کتاب ۸۱ صفحه ای سیلویا با عنوان "روزی رییس جمهوری بود" در کتابفروشی های سراسر ایتالیا به قیمت ۹ یورو عرضه شده است.

 

 


یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از صدا وسیما درخواست کرد تا در ماه مبارک رمضان امسال ربنای شجریان از رسانه ملی پخش شود.


کمال‌الدین پیرموذن با اشاره به خلق حماسه سیاسی از سوی مردم و شرکت گسترده ملت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه با تدبیر مقام معظم رهبری اعتماد مردم بیشتر شده و سطح خوشحالی و نشاط در بین آنها بالا رفته است، امیدواریم که در ماه مبارک امسال شاهد پخش دعای دلنشین و روح‌نواز ربنا با صدای استاد شجریان باشیم.

وی از استاد شجریان درخواست کرد که اجازه دهد تا صدایش از صدا و سیما پخش شود و همچنین صدا و سیما نیز نوای ربنای ایشان را پخش کنند.

پاسخ صدا و سیما به در خواست پخش ربنای استاد شجریان

معاون سیما به این پرسش پاسخ داد که «آیا صداوسیما قصد ندارد در ایام رمضان ربنای محمدرضا شجریان را پخش کند، در شرایطی که در فیلم تبلیغی رییس‌جمهور منتخب از این هنرمند نام برده شد و برخی شخصیت‌های سیاسی هم پخش ربنای شجریان را از مسؤولان صداوسیما درخواست کرده‌اند؟»

علی دارابی در پاسخ به پرسش بالا گفت: همه هنرمندان در برنامه‌های رادیو و تلویزیونی حضور دارند؛ ما در واقع بحثی نسبت به فردی یا کسی در این جهت نداریم. اما گاهی دیده می‌شود هنرمندان مسائل را با یکدیگر خلط مبحث می‌کنند که هم خودشان آسیب می‌بینند و هم حواشی‌هایی که به وجود می‌آید، موجب بروز مشکل می‌شود.

معاون ضرغامی در سیما با تاکیر بر اینکه هیچ بحثی نسبت به فردی یا کسی در این جهت نداریم، توضیح داد: یکسری سیاست‌ها‌، ضوابط و ملاحضاتی را باید همه‌ی ما، هم گروه رسانه و هم مجموع هنرمندان با همدیگر رعایت کنیم و مهم‌ترین آن این است که در واقع همه ما باید به نظام جمهوری اسلامی افتخار کنیم‌، همه ما باید به مردمی که داریم افتخار کنیم.

دکتر دارابی در ادامه با اشاره به اینکه نمی‌شود در یک انتخابات به مردم افتخار کنیم و در یک انتخابات به آنها افتخار نکنیم‌، افزود: نمی‌توان در یک انتخابات عملکرد مردم را زیر سوال ببریم و در انتخابات دیگر بگوییم عجب کار درستی کرده‌اند. به هر حال اگر ما دموکراسی،‌ رای اکثریت و همچنین صندوق رای را به رسمیت می‌شناسیم، باید به این مطلب توجه داشته باشیم.

او در عین حال با اشاره به این موضوع که گاهی دیده می‌شود هنرمندان مسائل را با یکدیگر خلط مبحث می‌کنند، گفت: این مساله باعث می‌شود هم خودشان آسیب ببینند و هم حواشی‌ به وجود بیاورند.

معاون سیما در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: ان‌شاء‌الله مجموعه رنگارنگی از هنرمندان وجود دارد که انتظارات مردم عزیزمان را برآورده می‌کند.

 

 

 

بعد از 34 سال

مجری "ورزش و مردم" تغییر کرد

بهرام شفیع در بیمارستان

به گزارش آوینی فیلم ، بهرام شفیع، مجری با سابقه تلویزیون این هفته در برنامه "ورزش و مردم" حضور پیدا نخواهد کرد .

بهرام شفیع یکی از مجریان با سابقه تلویزیون که 34 سال است برنامه ورزش و مردم را روی آنتن برده، به دلیل مشکل قلبی در بیمارستان بستری شد.

پزشکان نیز با بررسی وضعیت بهرام شفیع به او اعلام کردند: که سه روز باید تحت مراقبت باشد به همین علت این هفته برنامه ورزش و مردم در غیاب بهرام شفیع با اجرای محمد حق شناس روی آنتن خواهد رفت.

عكس هاي ديده نشده از شفيع:

 

 

 

مجلس به وزراي حاشیه‌ساز در فتنه 88، رای اعتماد نخواهد داد

نعيمي رز: مجلس به وزراي

حاشیه‌ساز  در فتنه 88، رای اعتماد نخواهد داد

به گزارش پارس به نقل از فارس، صفر نعیمی نماینده مردم آستارا با بیان اینکه نیروهای انقلابی به حسن روحانی نگاه مثبتی دارند، گفت: آقای روحانی بداند که نمایندگان ایثارگر و فرمانده لشکر مجلس به ایشان نگاهی سه ضلعی دارند، ضلع لباس روحانیت، ضلع روحانی بودن فامیلی‌ایشان و ضلع داشتن سیمای معنوی.

نعیمی گفت: مثلثی که از آقای روحانی در ذهن نیروهای انقلابی و نمایندگان ایثارگر مجلس به وجود آمده است نشانگر اعتماد به آقای روحانی است لذا امیدواریم که او به این اعتماد، پاسخی مناسب بدهد.

نماینده مردم آستارا با تاکید بر اینکه هیچکس با اعتدال مخالف نیست، گفت: انتظار داریم دولت و کابینه آقای روحانی واقعاً اعتدال‌گرا باشد؛ آقای روحانی مختار است که از گروه و جناحی کابینه خود را بچیند اما این امر منوط به رعایت اصول اعتدال و به معنای مقابله با افراط و تفریط است.

وی با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی و تولید کشور باید در اولویت دولت روحانی باشد، تصریح کرد: مردم انتظار دارند آقای روحانی به سرعت مشکلات اقتصادی را حل و فصل کند و در عین حال اجازه ندهد برخی افراطیون با حضور در دولت مسائل اقتصادی را تحت الشعاع قرار دهند.

نعیمی با اشاره به شرایط رای اعتماد مجلس به گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور منتخب، اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین شروطی که مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دارد، دوری از فتنه 88 است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طبیعی است که مجلس به گزینه‌های حاشیه‌ساز که در فتنه 88 نقش داشته‌اند، رای اعتماد نخواهد داد 

اسماعيل اسدي دارستاني درگذشت؟؟!!

چندي پيش اين اس ام اس از طرف يكي از دوستان نزديكم برايم رسيد:"طي حادثه اي ناگوار نيمه شب گذشته اسماعيل اسدي دارستاني بر اثر ايست قلبي بعد از تحمل سال ها درد و غصه ي مردم،‌جان به جان آفرين تسليم كرد."

سريع به همان دوستم زنگ زدم و گفتم كجاييد؟ گفت: داريم مي ريم به سمت خونه اسماعيل. خيلي ناراحت شدم و سريع رفتم و پيراهن مشكي بر تن كردم تا آماده رفتن به سيبلي (محل زندگي اسماعيل ) بشوم. من هم اين پيامك را براي چند تن از دوستان خبرنگار ارسال كردم. نزديكي هاي امام زاده بودم كه ديدم همان دويستم كه برايم خبر فوق را ارسال كرده بود زنگ زد. تا گوشي را برداشتم گفتم رسيدم. او بلافاصله گفت: برگرد. اين يك خبر كذب بوده و يكي از دوستان نامرد و بدجنس اسماعيل به قصد شوخي خيلي مسخره دست به اين اقدام زده است. در راه برگشت دوباره به دوستم زنگ زدم او گفت كه حدود 200 نفر الان جلوي درب اسماعيل هستند و پدرش با شنيدن اين خبر راهي بيمارستان شده كه البته به خير گذشته است.

ماجرا همين جا به اتمام رسيد و عده اي ناراحت و دربه در شدند. وقتي چند روز بعد اسماعيل را ديدم و ماجرا را جويا شدم گفت: ولش كن اون اگه دوست من بود هيچ وقت اين كار را نمي كرد. " حال جاي سوال و تعجب اينجاست كه چرا مقامات قضايي وارد ماجرا نشده اند. چرا دادستان بعنوان مدعي العموم عكس العملي از خود نشان نداد؟ اين درحالي بود كه منتشر كننده اين خبر كاملا مشخص بود. آيا اگر اين اتفاق براي يكي از مسولان رده بالاي شهر مي افتاد و طرف را مورد تمسخر قرار مي دادند و مردم علاف، عكس العمل دادگاه قضا هيمن بود.

يادآور مي شود اسماعیل اسدی دارستانی فعال حقوق بشر و محیط زیست جهانی / وبلاگ نویس و روز نامه نگار / نویسنده ومحقق مي باشد كه چندين بار به دلايل مختلف بازداشت شده و اخيرا هم در انتخابات شوراي روستاي سيبلي يك روزه مانده به انتخابات تاييد صلاحيت شد.

تاریخچه اصلاح طلبی : اسماعیل اسدی دارستانی

تاریخچه اصلاح طلبی : اسماعیل اسدی دارستانی

 

 

 

 

اصلاح طلبی به جریان سیاسی گفته می‌شود که انجام تغییر در جامعه را از طریق انجام اصلاحات در قوانین و سیاست‌ها و نه از طریق انقلاب و تعویض حکومت، تبلیغ می‌کند.

 تاریخچه اصلاح طلبی : اسماعیل اسدی دارستانی

اصلاح طلبی سوسیالیستی یا سوسیالیسم تکاملی (به انگلیسی:revolutionary socialism)، برای اولین بار توسط ادوارد برنشتاین، که یک سوسیال دموکرات بود، مطرح شد. اصلاح طلبی بلا فاصله مورد هجمه سوسیالیست‌های انقلابی قرار گرفت. رزا لوکزامبورگ، به عنوان یکی از رهبران این جریان ضد اصلاح طلبی، در مقاله‌ای تحت عنوان " اصلاح یا انقلاب؟"[۱] که در سال ۱۹۰۰ میلادی منشر کرد، سوسیالیسم تکاملی برنشتاین را محکوم کرد. زمانی که رزالوکزامبورگ در انقلاب آلمان درگذشت، اصلاح طلب‌ها خیلی زود توانستند خود را بازیابند وبا احزاب کمونیست و بلشویک‌ها درحمایت از پرولتاریا رقابت کنند.

پس از پیروزی بلشویک‌ها در سال ۱۹۱۷ در جنگ داخلی روسیه تزاری و تثبیت قدرت در اتحاد جماهیر شوروی، بلشویک‌ها کمپینی علیه جنبش اصلاح طلبان تشکیل دادند و حتی اصلاح طلبان را" فاشیست‌های اجتماعی"(به انگلیسی:Social Fashists) خواندند. بنا بر کتاب "خداست که شکست خورده" نوشته آرتور کوئستلر که از تشکیل دهندگان واعضای سابق حزب کمونیست آلمان بود و حزبش بزرگترین حزب کمونیست در اروپای غربی بود، با شوروی همراه شد و اعلام کرد حزب سوسیال دموکرات آلمان فاشیست هستند و بزرگترین دشمن آلمان همین فاشیستهای اجتماعی اند.

امروزه، اصلاح طلبان را به عنوان چپ‌های میانه رو می‌شناسند. برخی از احزاب سوسیال دموکرات، مثل حزب کانادایی " NDP " یا احزاب سوسیال دموکرات آلمان هنوز هم اصلاح طلب خوانده می‌شوند.

اصلاح طلبی در حزب کارگر بریتانیا

اصلاح طلبی در حزب کارگر بریتانیا درسالهای ۱۹۵۰ پدیدار شد و پس از آن به جذب هواداران اصلاح طلبی به جناح راست حزب کارگر معروف شدند. در سال ۱۹۵۶ آنتونی کروسلند (به انگلیسی:Anthony Crosland) "آینده سوسیالیسم"[۲] را نوشت که به عنوان مانیفست شخصی به بحث پیرامون اصلاح طلبی پرداخت. برای کروسلند، مالکیت عمومی برای سوسیالیتها به وسیله اشتغال همگانی کاهش می‌یابد و کنترل اقتصاد کینزی استثمار کاپیتالستی را کاهش می‌دهد. در سال ۱۹۶۰ پس از سه بار پیروزی متوالی حزب کارگر در انتخابات عمومی، هوگ گایتسکل به عنوان یک اصلاح طلب تلاش کرد تا بخشی از قانون اساسی را بر اساس مانیفست کروسلند اصلاح کند اما این تلاش‌ها با شکست مواجه شد.

برخی از طرفداران جوانتر گایتسکل از جمله روی جنکینس، بیل راجرز و شرلی ویلیامز حزب کارگر را در سال ۱۹۸۱ ترک کردند و حزب سوسیال دموکرات را تشکیل دادند. در نهایت اهداف و نظرات گایتسکل[۳] توانست در انتخابات پیروز شود و تونی بلر در سال ۱۹۹۵ توانست اصلاحیه قانون اساسی در انگلستان را بر اساس نظر اصلاح طلبانی چون گایتسکل و کروسلند به تصویب برساند.

ایدئولوژی

اصلاح طلبی (به انگلیسی: Reformism) مکتبی است که در آن از طریق نهادهای اجتماعی تغییراتی تدریجی و زیر بنایی در ساختارهای اقتصادی یا ساختارهای سیاسی دنبال می‌شود. این گروه در واقع واکنشی اعتراضی به سوسیالیسم انقلابی بود که معتقد بودند برای ایجاد تغییراتی انقلابی راهی جز انقلاب توده‌ها وجود ندارد.[۴]

مفهوم اصلاح طلبی در ایران

 

رژه سپاه دانش در سالروز انقلاب سفید شاه و مردم از بنیادی ترین اقدامات اصلاحی در ایران

اصلاح طلبی در ایران مفهومی متفاوت با آنچه در بالا گفته شد دارد. اصلاح طلبی در ایران با شاخه محافظه کاری پیوند نزدیکی دارد و اگر بخواهیم چارچوب مفهوم ایرانی اصلاحات را با مفهوم تاریخی آن مقایسه کنیم باید آن را نو محافظه کاری بخوانیم. اصلاح طلبی ایرانی در اغلب مواقع در پی تغییراتی تدریجی است ولی تفاوت آن با مفهوم اصلاح طلبی که سوسیال دموکرات‌ها در ابتدا پایه نهادند در آن است که اصلاح طلبی ایرانی اساسا درگیر تغییرات بنیادی نمی‌شود و تغییرات تدریجی فرهنگی را به تغییرات تدریجی اقتصادی و سیاسی اولویت می‌دهد. اثبات این مدعا، سابقه ایست که تاریخ از اصلاح طلبی در ایران ارائه می‌کند.[۵]

تاریخچه اصلاح طلبی در ایران

تلاش‌هایی که از زمان شاه عباس اول (۱۵۸۷-۱۶۲۹ میلادی) انجام یافت و توسط او اصلاح طلبی خوانده شد، پیگیری تغییراتی بود که وضع موجود را تثبیت می‌کرد و این اولین خواسته محافظه کاران بود. این تغییرات تدریجی گرچه جنبه رشد و توسعه داشتند ولی به هیچ وجه بنیادی نبودند. از دیگر نمونه‌های دیگر اصلاح طلبی در ایران، همچون عباس میرزا و میرزا تقی خان امیرکبیر نیز چیزی جز اصلاحات غیر بنیادی و فرهنگی محور و تدریجی نمی‌توان یافت.[۶]

 

شاه محمدرضا پهلوی

حتی اگر پهلوی اول را بزرگترین اصلاح طلب ایران بنامیم او نیز در نهایت اصلاح طلبی متفاوتی با نظر برنشتاین را نمایش می‌دهد. به نظر می‌رسد این اصلاح طلبی ریشه در فرهنگ خود محوری شرقی دارد.[۷] در کتاب موانع توسعه سیاسی در ایران نوشته حسین بشیریه به طور مشروح در مورد شکست اصلاح طلبی بحث شده است.[۸] این ریشه‌های فرهنگی ساختار مفهومی جدیدی برای اصلاح طلبی در ایران ساخته است.

در ایران شاید تنها کسی که با اندیشه‌های اصلاح طلبی اصیل آشنا بود و تلاش‌هایش تا حد زیادی در راستای تغییرات تدریجی و بنیادی پیش رفت، محمد مصدق بود.[۹] البته بسیاری از تحلیلگران مصدق را محافظه کار میدانند با این وجود در واقع مصدق که در بستر تحولات انقلاب مشروطه رشد کرده بود و از تبعات چنین انقلاب‌هایی آگاه بود به سوسیال دموکرات‌ها گرایش پیدا کرده بود.[۱۰] بارها در مضرات انقلاب و شکستن ناگهانی ساختارها سخن گفته بود و شاید بتوان گفت مصدق اولین کسی بود که مفهوم اصلاح طلبی را در ایران به شکل مدرن و برنشتاینی آن بنیان گذاشت. در کتاب خاطرات دکتر فاطمی، به دفعات از مصدق نقل شده بود که مشی من اصلاح طلبیست. اما با این وجود گرایش او به اندیشه‌های سوسیال دموکرات و همچنین وقوع جنگ سرد میان دو قطب ایدئولوژی باعث شد اصلاح طلبی با دخالت دول غربی و نیز تحریکات شوروی ناکام بماند و در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ این گرایش به کلی توسط محافظه کاران حذف شود.[۱۱]

پس از آن دوباره مفهوم اصلاح طلبی دراوایل دهه ۴۰ شمسی توسط محمدرضا پهلوی مطرح شد. او نیز همچون پدرش نتوانست تغییر عمده‌ای در ساختارهای سیاسی و اجتماعی ایران ایجاد کند. تغییرات فرهنگی و اقتصادی هم آنقدر نبود که بتوان گفت ساختارهای بنیادی آن تغییر کرده است. بنابراین شاه که اصلاحات را ناکام یافته است تصمیم می‌گیرد این ساختارها را با برنامه‌ای به نام انقلاب سفید یا انقلاب شاه و مردم پی بگیرد.[۱۲]

دکتر همایون امینی پسر علی امینی در کتاب بربال بحران بخشی ازین تلاش برای اصلاح را نمایش می‌دهد و اصلاح طلبی را در ایران نوعی نومحافظه کاری می‌خواند.[۱۳]

مفهوم اصلاح طلبی پس از انقلاب

 

صحنه‌ای از انقلاب ۵۷ مردم ایران که منجر به روی کار آمدن حکومت اسلامی شد

اصلاح طلبی در ایران پس از انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ مفهوم دیگری یافت. در اولین دولت انقلاب و پس دولت انتقالی مهدی بازرگان در انتخاباتی آزاد ابوالحسن بنی صدر به ریاست جمهوری رسید. وی که در فرانسه اقتصاد خوانده بود، مدعی اصلاحاتی بنیادی چون دوباره‌سازی مراکز قدرت، از دور خارج کردن تدریجی سپاه پاسداران، دادگاه‌های انقلاب و کمیته‌ها و ادغام آنها در سایر سازمانهای دولتی، کاستن نفوذ روحانیون و همچنین ایجاد طرحی برای بهسازی و توسعه اقتصادی کشور بود. بسیاری بر این باور بودند که بنی صدر به واسطه تحصیل در فرانسه دارای گرایش‌های سوسیال دموکرات بود.[۱۴]

 

سید محمد خاتمی، رئیس جمهور دولت اصلاحات

پس از سرنگونی بنی صدر، محافظه کاران و تکنوکرات‌های ایرانی حکومت را در دست گرفتند. در این دوره حاکمیت به دو بخش تقسیم شده بود. گروه محافظه کارتر به جناح راست مشهور شدند[۱۵] و گروهی دیگر به چپ ها یا اصلاح طلبان. چپ‌ها کسانی بودند که قبل از انقلاب اسلامی به گروه‌هایی چون سازمان مجاهدین خلق یا سازمان فداییان خلق نزدیک بودند و پس از انقلاب به علت اختلافات درونی منشعب شدند و سازمان‌های جدیدی یافتند برای مثال سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با اندیشه‌های آشکار سوسیالیستی در اقتصاد و به علت تاکیدشان بر حکومت اسلامی از سازمان مجاهین خلق جدا شدند. در این میان در میان روحانیت هم اندیشه‌های نو اصلاح طلبی هرچند کمرنگتر از دیگر گروهای مشهور به چپ طرفدارانی یافت. جامعه روحانیون مبارز نمونه‌ای از این گروه‌ها بودند که حامیان چپ‌ها در میان روحانیون به حساب می‌آمدندمجمع روحانیون مبارز. اما در سال ۱۳۷۶ ه. ش یا ۱۹۹۸ م در انتخابات ریاست جمهوری، سید محمد خاتمی با شعار رسمی اصلاحات سیاسی، با اکثریتی قاطع بر سر کار آمد. دولت اصلاحات در پی آن بود که جامعه مدنی در ایران شکل گیرد و فضای مشارکتی سیاسی در ایران حاکم شود. آزادی بیشتر مطبوعات، اصلاح نظام نامه تحصیلات تکمیلی، شکل دهی نهادهای مدنی همچون شوراهای اسلامی زمینه را برای تغییر تدریجی مساعدتر کرده بود. در این سالها مقابله محافظه کاران مذهبی به ویژه دخالت‌های گروه‌های فشار به وقوع بحران‌های سیاسی انجامید. تجمعات اعتراضی دانشجویان در سال ۲۰۰۰م و وقوع قتل‌های سازمان یافته[۱۶] توسط گروه‌های فشار از جمله همین بحران‌ها بود. اما اوج قدرت دولت اصلاحات به دست آوردن اکثر کرسی‌های مجلس نمایندگان در دوره ششم انتخابات مجلس شورای اسلامی بود. با این وجود به علت نفوذ سنت و محافظه کاری در بخش عمده‌ای از دولت اصلاحات، اصلاحات نتوانست تغییرات ساختاری در حکومت ایجاد کند و صرفا تغییراتی غیر ساختاری در حوزه فرهنگ و جامعه مدنی شکل گرفت.[

0
0